måndag, mars 14

En måndagslista

Måndag

Hej och välkommen till en ny vecka! Här är en lista jag kom på nu:

4 bra saker från helgen
★ Åt pizza och våfflor <3
★ Har fått gjort ganska många saker: smörjt in skärbrädor, städat, handlat och kommit på rolig mat att laga i veckan.
★ Sett de två första filmerna om Harry Potter. Dessutom var jag och Ingemar helt överens om att vi skulle se dem, händer inte så ofta oss och film.
★ Hade den bästa kombinationen av häng i lördags: promenad runt några vintagebutiker i kvarteret med Lina, boifriends och bebis, samt fika på Zenit. Alltså lördag, utflykt, kompisar, Majorna och fika. Kan inte bli bättre? + hittade exakt en sådan mössa jag letat efter hela vintern ↑.

3 saker i veckan
★ Ska ha en massa presentationer på jobbet som jag borde tränat på mer i helgen.
★ På tisdag ska jag vara alumnirepresentant för min profil (statsvetenskap) på min utbildning (samhällsvetenskapligt miljövetarprogram), ska bli kul!
★ Jag vill plantera saker!

2 funderingar
★ Trots att vi "fått en massa gjort" i helgen så är det ändå inte färdigfixat för veckan. Lägenhetspyssel tar tydligen aldrig slut...
★ Hur ska jag kunna odla i år? Jag har ju inte längre lyxen att bo granne med en stadsodling men jag vet att några ska dra igång en tillsammansodling i närheten. Det är väl bara det att jag inte är så sugen på att bli med och vara ansvarig för alltihopa, samt att jag vill ha odlingen lite närmre. Nu när jag har ännu mindre tid iom heltidsjobb så blir det för jobbigt om det ska vara ett projekt att ta sig dit. Vet att några i gårdsföreningen varit inne på att ställa upp några lådor vid huset. Det känns lagom men då vet jag att det är jag som får dra i det. Vilket inte går ihop med mitt nyårslöfte att inte ta på mig några frivilliga uppdrag under året.

1 youtubeklipp jag inte kan sluta skratta till
★ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar