söndag, februari 14

Söndag: postparty och solsken

Postparty
Kolla fint det var i morse (eller ja, efter frukosten, ungefär klockan tolv)! Överlag en väldans fin helg som jag tänkte berätta lite om.

I fredags åkte jag ganska tidigt från jobbet, hämtade ett paket från Asos och handlade ingredienser till en snabb pizza blanco. Det blev så himla bra och recept kommer! Jag och Ingemar såg på finalen i På Spåret och skannade internet under kvällen.

Postparty Lördagen ägnade vi åt att städa fint, handla lite och till sist fixa sig eftersom vi skulle ha kalas på kvällen. Vi hade ett kombokalas: inflyttning + 25 år, och det var mycket trevligt. Det var kompisar från alla ställen i livet och jag skrattade så att jag hade ont i kinderna. Vi lyssnade på nästan alla våra LP-skivor och upptäckte att de har falafelpizza på vår pizzeria (tänker aldrig köpa någon annan än falafelpizza i fortsättningen). Och så fick vi en massa fina presenter också, bland annat den här ytterst bloggiga buketten. Tack alla kompisar som kom och var gulliga!

Postparty Och inte nog med det, jag lockade Louisa med pannkaksfrukost dagen efter om hon sov över, så när vi vaknade hade vi en bästis här. Vi började dagen med amerikanska pannkakor, apelsinklyftor och espresso samt avhandlade allt viktigt i världen. Vi sa att nu är allt som vanligt och pratade en stund till innan Louisa gick hemåt. Jag och Ingemar tog en promenad till Mariaplan och kikade in på antikhandlarna. Jag hittade mässingsknappar med ankare på att sätta i min vinterkappa som alltid tappar knapparna. Ska bara orka byta ut elva stycken :)))

Ikväll ska jag leta efter lite matinspiration till veckan och sedan kanske det får bli en film. Imorgon ska jag på möte i stan klockan nio, SÅ skönt att slippa pendla på morgonen.

Har ni haft någon trevlig helg? Ha en bra sista bit alla hjärtans dag nu, pusshej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar