måndag, februari 1

Precis just nu

Jag tänker att varför inte kicka igång veckan med en liten lista? Snodd av Emily Dahl.

IMG_20150319_141158 Längtar jag efter:
Att det ska bli ljust på morgonen och liiite finare väder så att det inte skulle vara en pest att cykla till pendeltåget. Och efter att träffa Louisa som är hemma från evighetslång utbytestermin denna veckan!

IMAG1317 Är jag ledsen för:
Att jag inte har så värst mycket blogginspiration. Eller jag har några roliga idéer men inte så mycket tid. Och så har jag tappat bort min planering, måste ta lite nya tag!

Är jag glad för:
Att jag hittade så fina vänner i skolan förra åker! Ni är verkligen best <3

IMG_20150316_152248 Äter jag helst:
Avokados! Det är verkligen guds gåva till människan! Dricker också ganska mycket smoothie och äter mycket frukt på jobbet pga fruktlåda två gånger i veckan. Och så har jag fått låna Green Kitchen Stories av Jenny medan hon ska flytta, har bara bläddrat en gång och vill laga ca ALLT.

Instagram Ser jag fram emot med skräckblandad förtjusning:
Att skriva en stor rapport på jobbet. Det kommer att bli kul, men jag ska beräkna koldioxidutsläpp, det har jag aldrig gjort förut. Och allt annat ansvar jag ska ta på jobbet, veta saker som jag inte riktigt vet än och så där. Men alltså mest kul och liiite läskigt.

Skridskor Är det finaste jag vet:
All snö som varit <3 Jag älskar när det är snö ute, så här har det till exempel sett ut på min instagram på sistone.

Ser jag ut ungefär såhär:
mat

Lyssnar jag helst på:
Så mycket podcasts, så lite tid! Lyssnar ju då på Säker stil, Historiepodden och Den Blå Hästen. Och! P1 släpper en ny säsong av Matens pris, hurra! Boken som kom efter den första säsongen av Matens pris var en mycket viktig anledning till att jag fattade hur miljöintresserad jag är och att jag faktiskt borde jobba med det. Och nu har jag börjat på världens roligaste jobb och det kommer ut nya avsnitt, cirkeln är sluten.

Instagram Drömmer jag om:
Att pangbom ha en vardagsrutin som innehåller träning. Tränade med Lotta igår men det krävs såklart lite planering och rutin för att komma igår ordentligt. Har för övrigt världens träningsvärk, kan knappt röra mig!

Saker från Taiwan Blir jag nostalgisk av: 
Nittiotalsmodet som är tillbaka. Alltså stora tröjor med loggor, typiska nittiotalsfrisyrer som två bollar och halvt uppsatt, polos (är det nittio ens?), och inte minst: chokern. Vi får se lite vilka jag trender jag hakar på. Men som sagt så gillar jag ju inte så mycket trend.

Allt för nu! Hoppas att ni får en fin vecka, ska ni göra något roligt? Min är helt fullproppad. På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar