torsdag, januari 7

Slut på jullovet!

Skridskor Idag kommer ett måndagsinlägg fast på en torsdag. Jag antar att många precis som jag har varit lediga tills nu, men idag har väl alla kommit igång med jobb eller skola? Hoppas att ni har haft ett fint jullov i alla fall, det har jag haft!

Skridskor Det här är vad som händer resten av veckan:
Idag börjar plugget, ska på lite föreläsning och greja med tabeller för vårt grupparbete. Redovisning nästa vecka, ska bli så skönt att bli klar, sedan är det bara fokus på att jag börjar jobba nästa fredag. Omg. Och så har jag en hel del att fixa med inför helgen, städ, handla och ställa upp saker på vinden. Och så måste jag åka till Olskroken och skriva på ett papper för odlingens räkning, samt fråga verkstaden som har min cykel om den är klar någon gång?

På fredag är det också plugg och på eftermiddagen åker jag och Ingemar till hans familj igen och firar en till liten jul eftersom min svåger var i Kina över jul.

Lördag blir kalasrolig för då ska några kompisar som fyllde år i november få sin present, än så länge vet de bara om aktivitet (finklätt men korsett och högklackat undanbedes) + middag. Skriver inte mer här heller ifall ni skulle kika in!

Till söndag hoppas jag verkligen att det finns is kvar att åka på. Bilderna är föresten från skridskoåkningen i söndags, äntligen fått premiära mina nya skridskor! Detta var på Tränningen (mellan Alingsås och Borås typ) och isen var redan upp mot en decimeter tjock. Igår åkte vi på Stamsjön i Lerum, där höll isen i kanterna men knakade mycket obehagligt in mot mitten där den var nyare. Men imorgon borde hela vara åkbar.

Måste också bara ta upp problemet med foto när det är kallt, och ännu värre när man är på en is. Det är så djävulskt kallt att ta fram de små fingrarna även när det bara är tio minus! Och när man är på is som man inte vet om den håller eller ej? Då kan man ju inte ha med kamera? Bara så ni vet varför det inte kommer att komma skridskobilder i överflöd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar