onsdag, december 16

Musiken 2015 och en decemberlista

Spotify har ju summerat ens år i musik och jag tänkte att vi kan titta på vad jag lyssnat på under 2015.

Började med Håkan, och man kan säga att det satte standarden för året.


Mest spelade artist blev nämligen Håkan. Sedan Veronica Maggio, Markus Krunegård (han fick ett uppsving hos mig efter att jag såg honom live på Kulturkalaset), Daftpunk och Ratatat. Trodde inte att jag hade lyssnat så mycket på de två sistnämnda men tydligen.


Mest spelade album var Handen i fickan fast jag bryr mig, helt rätt, det är min blogginspirationsskiva nämligen. Sedan Håkan, Håkan, Maggio igen och Galantis skiva. Också väldigt förvånande.


Mest spelade låt blev Second Chance med Peter Bjorn and John, den har legat överst på min starred-lista, där jag lägger till mina senaste favoritlåtar som jag bara vill lyssna på om och om igen och som jag brukar lyssna på när jag åker någonstans. Trädgården en fredag och Du stör dig hårt på mig har också legat i toppen länge.

Mina mest spelade genrer såg ut så här, svenskt, poppigt och indie. Haha, så hymla typiskt mig, men det är också bara bäst.




Detta lyssnade jag på under de olika årstiderna. Ja, mycket Maggio och Håkan, hehe.

Sammanlagt blev det så här mycket musik! 14 000 minuter (dock inte i närheten av Sandras 70 000!!) Tror också att det där därför det blir lite knäpp statistik hos mig, bara för att jag lyssnar på tre skivor i rad från samma artist så hamnar den i topp. Jaja, 552 olika artister och 1631 olika låtar. Jag gillar att lyssna mycket på samma, men nu försöker jag lära mig lite mer olika sorters musik.

Här är några låtar som jag lyssnar mest på just nu. Med inspiration från Så mycket bättre, Vetenskapens värld och Sandra B.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar