söndag, november 15

Listan om mig

Medans jag inte orkar flytta över och redigera bilder från Taiwan får ni istället listan om mig, tydligen finns den överallt, men jag snodde den av Sandra (som vanligt).

Hur gammal är du?
24

Hur gammal känner du dig?
Jag känner mig nog faktiskt som 24.

_MG_7943 Vart bor du?
Med ett förstahandskontrakt(!!) i Majorna. Å herre vad det här är mångas dröm. En perfekt nyrenoverad tvåa ihop Ingemar.

Vad har du gjort idag?
Är fortfarande jetlaggad så jag vaknade klockan fem, låg och drog mig till halv sju kanske, gick upp och duschade och åt amerikanska pannkakor (Ingemar gjorde smeten igår morse, så det var bara att steka, win). Sedan började vi tvätta och plockade lite här i lägenheten. Sedan så har vi förmiddagsfikat och jag försöker komma ikapp en månads internet.

IMG_20150331_103232 Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Jag tycker alltid olika, men just nu är jag taggad på vintern så jag svarar vinter. Och det är för att man kan göra så mycket roligt på vintern, mest åka skidor och jag gillar ju alla sorter: slalom, turskidor, telemark och längd. Och så kan man åka långfärdsskridskor och för att inte tala om solgrop med varm choklad, eller soffmys med clementiner och att julen är då. Jag älskar julen.

Är du beroende av något?
Nä det skulle jag väl inte säga. Kanske sällskap då.

Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Hemma. Jag har ju varit borta i en månad så jag vill bara vara här och fixa iordning i lägenheten.

Vad är du på för humör just nu?
Bra. Lite jullovshumör faktiskt eftersom vi är lediga, vaknar när det är mörkt och har fikat ett juligt fika (clementin, äpple och mjuk pepparkaka).

Vilket är ditt favoritgodis?
Jag är ju inget big fan, men en perfekt godispåse innehåller ljusrosa vattenmeloner, persikor, plopp, romerska bågar och bruna kastanjer.

Vilken är din favoritaffär?
Granit, plantagen och Emmaus vid Backaplan, hittar nästan alltid något där.

Är du en morgon- eller kvällsmänniska?
Brukade vara en kvällsmänniska, och jag får fortfarande piggryck och kan börja rensa garderoben eller göra något pyssel vid niotiden, men egentligen gillar jag bättre att vara en morgonmänniska. Att vara uppe först och få gjort saker i fred. Kanske har att göra med att det känns som att man ligger före då, något som jag kankse inte brukar göra...

Har du blivit sydd någon gång?
Nä.

Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Alltså, har ju träffat ett väldigt begränsat antal personer jag känner den senaste tiden, och jag kommer inte på något särskilt extra speciellt... Kanske måste börja komma ihåg bättre.

IMG_20150518_100859Är du blyg?
Ibland med nya människor, men oftast inte.

Vad heter du i andranamn?
Karolina.

Vill du gifta dig?
Ja lätt!

Har du något smeknamn?
Haha, ja, det är faktiskt ganska många som kallar mig Fjellen.

Okej, hörs snart igen, med Taiwanbilder. Pusshej!

2 kommentarer:

  1. Så kul att få läsa lite mer om dig såhär :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra :) jag gillar också listor hos andra, helt obetydlig information, men sånt som man vet om kompisar :)

      Radera