onsdag, november 4

Earthfest: psy-trancescener och nästan ett vattenfall.

Okej här kommer en bildbomb från festivalen vi var på. Det är mest bilder från de olika scenerna och en liten utflykt vi gjorde, jag hade helt enkelt inte med kameran under resten av tiden.

Earthfest På fredagen kom vi fram och hann precis sätta upp våra tält innan det blev mörkt. Sedan kollade vi in matställena, fick i oss lite middag och öl. Vi spanade in scenerna och sedan hämtade vi våran rymdmatta (ehm, ett sorts tältgolv som är silvrigt, mycket passande på trancefestival) och åt chips framför den lugnaste scenen, eller "the chill area".

Earthfest Earthfest Earthfest Lördagen startade när det på tio minuter gick från lagom till tokvarmt i tältet. Då gick vi upp och åt frukost: croissanter och frukt, sedan kaffe på fiket. Efter det satte vi upp slackline:en i ett litet hörn på campingen och sedan gick vi till vattenfallet som vi hört ryktas om, och dessutom hittat att det fanns på internet innan vi åkte.

Earthfest Earthfest Egentligen gick vi inte till vattenfallet för vi kom ner till det här sköna stället, ca 30 minuters promenad från campingen, då sa de som var där att det var en kvart kvar till fallet, vi ba fakk it. Så åt vi lunch och badade fötterna och chillade och gick tillbaka till festivalen sen (och  då visade det sig att det bara var tre minuter kvar till vattenfallet...).

Earthfest Vid vattenfallet såg vi också en giftorm!(!!!) Den var skiiiitnära, Hsiao-Wei satt på den stora stenen som den gömmer sig under jättelänge. Som tur var var den lugn hela tiden vi var där. Mest spännande hittills!

Earthfest Earthfest Earthfest Earthfest Earthfest På festivalområdet tog vi dusch, mer slackline och sedan blev det mörkt och dags för middag och rave. Den ena scenen såg ut som hos Alice i underlandet med svampar och en stor gubbe som DJ:en stod i.

Earthfest Earthfest Earthfest EarthfestDen andra scenen hade sexkanter och trianglar i neon. Här stod DJ:en i den stora bollen. Musiken var ju som sagt inte riktigt min stil, men det var kul att vara där ändå. Den största skillnaden mot svenska festivaler var nog att här var campingen och festivalområdet samma, så det var rätt så högljudt när man skulle sova, eftersom tältet stod väldigt nära ett rejv. Å andra sidan var det en väldigt liten festival, det kanske är så här på mindre festivaler i Sverige också?