måndag, september 14

Måndagslistan

Okej, jag skulle vilja ha lite mer rutin på bloggandet just på måndagar, liksom för att säga hej och välkommen till veckan. Hur har helgen varit? Ska ni göra något roligt i veckan och så vidare. Jag kan berätta vad jag ska göra under veckan och om jag har något kul som inte passar in att dela med mig av någon annanstans så kan jag göra det här. Så nu börjar jag med det.

Välkommen till vecka 38!
Denna veckan har jag en massa aktiviteter inbokade, för att inte tala om helgen. Lagom till den så fullspäckade veckan så passar jag på att bli sjuk :( Så vi får väl se om jag orkar gå. I helgen har vi seglat och mastat av båten, jag har shoppat loss på Lush och så har vi satt upp några hyllor i hallen. Lägenheten tar sig nu.


Måndag: Banff Mountain Film Festival kommer till Götborg och visar filmer från festivalen. Filmerna är alla olika långa och handlar om klättring, skidåkning, bergsbestigning, mountainbike och andra "extremsporter". Här finns programmet, vi ska se program A, men blir riktigt sugen på de andra filmerna också. De kan man ju spara till i höst när skidsuget blir allt för stort. Åh det här är liksom höstens event, vill verkligen gå!

På tidsdag ska vi flytta båten för den ska upp på land på onsdag. I lördags tog vi av masten så nu ska vi bara lägga den vid kranen.

På onsdag är det kvartersmöte. Ingemar vill gärna gå dit för att se om det finns någon verkstad, så jag ska följa med och stötta lite. Innan det ska vi också hämta motorn från båten, så att ingen snor den medan den står på land.


På torsdag har jag inga planer än, men det dyker säkert upp något som vanligt.

På fredag eftermiddag åker jag och hela familjen och alla respektive till Skåne på den årliga släktträffen. Vi ska förstås träffa mina kusiner också, så att det blir någon släktträff. Det ska bli såå himla kul! Tipsa gärna om ni har något förslag om vad vi kan göra på lördag på Österlen. Här stannar vi tills på söndag.

Okej, tillbaka till snorpapper och tv-serierna. Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar