måndag, september 21

Godmorgon måndag

Stranden
Hej och välkommen till en ny vecka. Idag har jag egenplockade björnbär i frukostfilen, mycket bra sätt att starta veckan på.

I helgen har jag ju varit på släktträff på Österlen. På lördag eftermiddag, efter en heeeel dags äventyr i kameran pajade mitt minneskort </3. Så jag kunde inte fota mer på resan eftersom det andra kortet låg hemma (s m a r t) och jag vet inte om jag kan rädda de bilderna jag hade hunnit ta innan. :'(

Förutom det med minneskortet så var det en fantastisk helg. Vi hade hyrt ett hus med mina kusiner dit alla åkte på fredagkväll. Under helgen hann vi med loppis, äppelmusteriet och sillamacka i Kivik, gå på stranden, en pannkaksfrukost och en ägg och bacon-frukost, bada utomhusjacuzzi, grill och plocka björnbär. Och så klart en massa trams. Till exempel så gnisslade sanden när man gick i den. Jag och Ingemar blev helt tokiga:


I veckan då, jag har bara planerat in måndag och onsdag än så länge. Mest av allt väntar jag på några viktiga mail och sedan ska jag väl bara söka en massa jobb. Idag ska vi hjälpa svärfar att masta av hans segelbåt. Så himla bra att vi kan hjälpa varandra.

På onsdag ska jag först till arbetsförmedlingen för något möte, och sedan ska jag på några alumniföredrag med mingel och buffé. Just minglande med gamla SMIL:are passar ju jättebra för mig som letar efter ett jobb.

Till helgen har vi lite planer på att åka ut till en skog och se om vi hittar någon svamp. Annars är jag bara glad för att få gå i skogen. Jag längtar speciellt till skogen på hösten nämligen.

Okej, vi hörs mer i veckan, puss och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar