söndag, december 7

En adventhelg

Den här helgen har vi spenderat hos mina föräldrar, från fredag kväll till söndag lunch. Helgens viktigaste plan var att hinna se allt på tv: På spåret (Ingemar vann, han var asbra!), Idol och Så mycket bättre. Den andra planen var att åka på julmarknad på lördagen. Ingemar ville inte följa med så han fick stanna hos Jossan och Rickard som bor i närheten. På marknaden köpte jag tunnbröd och tittade på kor (de var slajmiga om nosen så jag vågade inte klappa dom) och pappa provade dörrkransar på huvudet. När vi skulle hämta Ingemar så fick vi eftermiddagsfika och vi planerade in när vi ska åka till Jämtland (woppieee!), om bara stugan vi ska låna är ledig då.

På kvällen åt vi svingod fisksoppa och förutom tv-timmen så spelade jag, Ingemar och Jakob Minecraft på kvällen. Det var första gången jag lanade på riktigt (hur det nu är, vi flyttade ett bord och satt och trängdes i Jakobs rum, det måste väl gillas som riktigt?). Bilden är i alla fall på min och Ingemars värld, vi bor i ett berg. Vi spelade också lite bordshocky pga blev inspirerade av att Jossan och Rickard skulle hosta nån bordshockyturnering på kvällen. Ledighetshelgen avslutades med Yatzy innan vi tog tåget tillbaka hem för att städa. Och diska och laga mat. Kult. Nu är det i alla fall supermysigt här och snart kommer David och äter våfflor. Glad andra advent alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar