söndag, augusti 24

Söndagstips: pallafrukt.se

Hallå! Här är ett tips för alla som har trädgård och alla som inte har trädgård:
pallafrukt.se. Där kan alla som har frukt över i sina trädgårdar säga det, och så kan alla som jag, som vill ha frukt att göra paj och frukost på hitta de förstnämnda. Genialt.

Förra året så hade vi båten i Kullaviks hamn, och från bussen på vägen dit såg man det ena knallröda äppelträdet efter det andra bara stå och digna. Svårt för en miljönörd som mig som inte vill att någon mat ska slängas. Och dessutom vill ha svenska ekoäpplen. Hur svårt ska det vara egentligen? Dyra är dem i affären också, samtidigt som folk får slänga hela fina äpplen till biogasinsamlingen. När jag kunde ätit dem.






Bilderna är från promenad hos min svägerska med familj i Halland i veckan. Det ser ut som en julgran. Jag vill också ha en juläppelgran.

2 kommentarer:

  1. Egentligen borde man ju gå och knacka på och fråga om man får lite äpplen i utbyte mot till exempel lite hembakta kakor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kanske paj på de plockade äpplena!

      Radera