onsdag, augusti 20

Nix, inte bitter!

Sommar har inte varit min favoritårstid, lite för att jag gillar vintersport så mycket, men också för att det är hetsigt på sommaren. Man måste maxa under den korta period det är fint väder, kan alltså inte sitta inne och löka. Under sina få semesterveckor så måste man passa på att njuta maximalt och göra alla roliga saker. Man måste ha kompisar att göra feta grejer med, som också vill göra feta grejer då.
Därför gillar jag de andra årstiderna minst lika mycket som sommaren: våren när man är så himla pepp på att det blir ljusare och varmare, att man gör klart saker inför sommaren. Vintern för att det finns så himla roliga saker att göra, det är jul och kallt och man kan alltid gosa ner sig inomhus. Och så hösten när allt känns nytt och fräscht och man ä n t l i g e n får ta på sig jeans och en halsduk. Dröm efter fyra veckor konstant med barbent. Mycket nytt som startar men man går ändå tillbaka till vardagen och kan skaffa sig rutiner igen. Det är ju det här man kan bäst.

Men. Så började jag läsa bloggar. De flesta har börjat jobba, och alla planerar nya stora projekt inför hösten. Någon ska på spännande jobbmöten och någon funderar på att skaffa ett kontor. Någon har redan lanserat en ny sajt och allt! Och själv är jag överinspirerad på att börja springa, yoga och crossfita. Och alltså satsa på alla tre sakerna. Och planera. Fyra helger framåt är redan bokade. Och så ska jag ju hinna gå i skolan också. Vilken stress ändå...

Så var det med den sköna höstvardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar