tisdag, juli 15

Den varma veckan

Här kommer lite båtbilder från förra veckans båtande! Vi var ute tre dagar i rad efter jobbet, det var ju så varmt att det inte gick att vara kvar i stan en gång.

Första dagen seglade jag och Ingemar till närmsta lilla ö, badade och åt tvårätters. Något spartansk då förrätten bestod av avokado och varmrätten av matlåda... Aja, allt smakar bra ute!


En bra bikiniklänning, ursprungligen från Indiska men jag köpte den för 40 kr på loppis.


När vi skulle segla hem var klockan alldeles för mycket så jag fick vila. Med den här utsikten, helt okej.

En dag åkte vi med i mamma och pappas båt istället. När vi var små tvingade vi pappa att kolla på alla dyk vi gjorde och sätta poäng och säga vad vi skulle göra bättre. Kanske därför jag är så jääääkla grym på att dyka (och ödmjuk eftersom de sämsta dyken fick 5/10)!

Ingemar verkar inte ha tränat lika mycket, så han gör helst räkan...




Vi lekte lite med undervattenskameran. Det var svårt att få med alla tre långbadare på en och samma selfie dock. Här är min bror Jakob. Jag kan verkligen inte titta under vattnet, fattar inte hur de gör!

Efter bad, eftermiddagschips (vedertaget begrepp hemma hos mig) och mer bad så grillade vi och åt den bästa sortens sallad.

Sista dagen orkade vi inte åka så långt, jag och Ingemar la oss på svaj precis utanför hamnen, badade, åt mackor, sov och sen åkte vi hem. Sen var vi nöjda med lite regn kan man säga, så att det blir tid till vanliga saker!

2 kommentarer:

  1. 1. VAD FIN DU ÄR i din klänning och flytväst. Jag tror att man alltid blir finare i flytväst.
    2. Det är JÄTTEroligt att Ingemar gör räkan.
    3. Har Jatop badat? första gången?

    SvaraRadera
    Svar
    1. 1. Tack! Nu är jag dessutom dubbelt så brun!
      2. Jag vet, det blev en bra bild också!
      3. Japp, han hoppade i först! Och nu har han lärt sig räkan också, av Ingemar :)
      Plus att du skriver roliga saker!

      Radera