torsdag, juli 17

Det smakar ju som sommarlov

Har firat långhelg med att bygga isglass idag! Det finns ju inget somrigare än att plocka ut isglass från frysen och äta på altanen, ett måste helt enkelt.


Jag gjorde en av de lättaste varianterna av pinnglass, och eventuellt även godaste, alltså endast frukt.

Till mina sex (ganska stora) former tog jag sju jordgubbar, en liten mango, en burk krossad ananas och en persika. Skär upp frukterna i bitar. Gillar du små bitar så gör små, jag tycker om lite större så att man känner att här kom en jordgubbe, till exempel.



Varva frukten i glassformarna och häll till sist på apelsinjuice så att det inte blir lufthål mellan bitarna.


Tryck ner pinnarna och låt stå i frysen ett par timmar. Lossa sedan glassen genom att spola lite ljummet vatten på formarna.




Formarna i rostfritt stål och bambupinnar köpte jag förra sommaren på Lapland Eco Store.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar