måndag, juli 14

Nedräkningen

Jag går bara runt och längtar efter att vara ledig! Mitt sommarjobb är roligt och trevligt, men jag vill bara vara ledig och göra lediga saker! Det här till exempel:

Hälsa på kompisarna i fjällen, tura, och kanske få jobba en frukost på Sylarna. Biljetterna klart och betart, om två veckor kommer jag!

Ha nagellack på tånaglarna, helst turkost. Det är jättesemestrigt!

Segla. Det är så himla mycket som är bra med att segla, först är ju själva seglingen rolig, det är spännande när det går fort och lutar och gött om det är varmt och softigt. Sen när man kommer fram så är det liksom... ledigt? Man får äta chips varje dag, äta god mat (all mat är god i båten), bada så klart, spela yatzy, lyssna på sommarprat, lösa korsord och läsa bok. På denna semestern ska vi dessutom ta med oss klättergrejerna så att vi kan roa oss med det. Bohuslän har ju Sveriges bästa klättring (ryktas det, jag har ju aldrig klättrat där). Och så vill jag gärna fånga en makrill också.

Äta lyxfrulle. På Brogyllen tänkte jag äta min första semesterfrulle. Jag tycker att det är så mer värt att äta frukost ute än middag. Middag kommer med alldeles för höga förväntningar, intas ändå bäst med sina bästa kompisar eller till tv-program med Ingemar i soffan.

Äta vattenmelon och dricka iste.

Sitta inne nästan en hel dag när det regnar och dricka te och se på film och läsa bok.

Gå upp tidigt och bada, innan frukosten. Gärna träna något också, om man vill.

Grilla. Har inte styrt upp ett enda grill i sommar, vilket börjar närma sig en katastrof. Jag vill ha majs, grönsaksspett, halloumi, sparris, portabellosvamp med grillade tomater och mozzarella och färskpotatis... Och så ska det lukta grill.

Ha en heldag (minst) hos mamma och pappa. Äta frukost på altanen, bada i Aspen, pilla lite i trädgården, äta fruktyoghurt och cornflakes till lunch, sola på gräsmattan och lyssna på radio, bada en gång till (minst), ett glas vin och snacks på eftermiddagen, grilla, spela kubb och akta sig för mördarsniglar. Perfekta sommarlovsdagen.

Ha på mig bikini och klänning nästan jämt.

Fler förslag?

Åtta arbetsdagar kvar, heja Ellen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar