fredag, juni 13

Saker man kan göra när man slutar jobbet 14:40

Nu har jag ju jobbat en vecka på mitt nya sommarjobb, på park- och naturförvaltningen här i stan. Det är kul, jag förstör ogräs med en hetvattenmaskin, fast nu ska jag nog göra andra saker, i helgen till exempel städa upp parker efter sommarkvällarnas fester. Man börjar på jobbet halv sex och slutar strax innan tre, så man måste vrida lite på dygnet. Den skönaste tiden är mellan sex och halv sju, innan stan invaderas av pendlare och semesterfirare. Det är helt lugnt men ändå redan dag. Det som är fint är att den tiden man är ledig är det massor med dagtid kvar. Man kan till exempel cykla jättejättefort till en badplats, bada, äta mellanmålsmacka och sova middag. Eller så kan man plocka fläder och göra fläderblomssaft, eller hänga på odlingen och vattna eller bara titta, eller så kan man ligga på soffan och läsa bok eller så kan man ha dejtnigth med pizzapicknick + slackline, som jag ska ha idag.

Sommarlov <3
Fastän jag jobbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar