söndag, juni 29

60 frågor

1. Hur gammal är du? 23 år
2. Hur gammal känner du dig? Nog som 23 faktiskt. Fast jag håller nästan på att svara 21 om någon frågar mig...
3. Vad har du gjort i dag? Haft pannkaksfrukost med Ingemar och Louisa, åkte jag och Louisa ut till ett självplockställe för att plocka jordgubbar men det var tyvärr stängt. Då åkte vi och köpte skruvar för att jag ska skruva upp en hylla i sovrummet någon gång. Sen har jag ätit tre mellanmål, sett två avsnitt av Sandra och Michelles tvodd, dammsugit, veckohandlat med Ingemar och ätit hemgjord falafel och sett på tv.
4. Vilken film såg du senast? Nausicaä of the Vally of the Wind
5. Vem ringde du senast? En scoutledarkompis
6. Är du beroende av någonting? Kärlek. Nä, töntig fråga
7. Är du rädd för blod? Faktiskt lite, om det är mycket, eller till exempel ett köttigt sår eller en operation som visas på tv vill jag inte se.
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Mitt vardagsrum, har oerhörd potential men känns inte riktigt klart än. 
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Palme, Persson, Per Albin, Bildt och Ingvar Carlsson.
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Ja, kollade Wiki för säkerhets skull, och Ingemar kom på Ingvar Carlsson.
11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Förutom svart, som Ingemar inte tycker är en färg så är det kanske jeans.
12. När vaknade du i dag? Halv åtta
13. Vilken är din favorithögtid? Alla, bara man får vara ledig och fira! Fast kanske jul lite mer. Svårt att säga så här i juni, men jag peppar för jul ungefär tre månader i förväg.
14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Asså jag gillar det här där jag är. Jag vill bara vara med Ingemar, min familj och mina vänner. Men kanske en holme på bästkusten då. Eller hos Annie och några kompisar på Sylarna.
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Nordstan.
16. Hur vill du tillbringa din pension? Med att vara en riktig tant! Sticka, odla, lösa korsord och skämma bort barnbarn.
17. Vad lyssnar du på just nu? Stefan Löven i Nyfiken på partiledaren. Exakt nu alltså. Annars så är jag inne i en period med mycket Markus Krunegård.
18. Har du någon gång brutit ett ben? Nix
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Turkisk yoghurt, bregott, ost, pasta och svarta bönor
20. Vem är din favoritkändis? Euhm... Underbara Clara, Jason Diakité och Emma Knyckare och Gudrun Skyman. Men det ändrar sig ju ganska mycket.
21. Vad är du på för humör just nu? Standard, men har surat lite efter att jordgubbsplockningen var stängd.
22. Vilka världsdelar har du varit i? Bara Europa
23. Snarkar du?
24. Vilka yrken har du provat på? Korvgubbe, servitris, fjällvärd, städare, plattsättare och kommunalare nu då.
25. Hur går du helst klädd? Upprullade baggyjeans, linne, sweatshirt, en tofs och converse eller vans. Alternativt raggsockar.
26. Vilket stjärntecken är du född i? Eh vattuman.
27. Vilket är ditt favoritgodis? Mest kakor och glass. Och frukt och bär. Gillar inte så mycket lösgodis.
28. Vad sa du senast? Jag frågar Ingemar lite vad jag ska svara på frågorna.
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Hmm, var aldrig jättebra på något känns det som, men mer på matte, naturkunskap och konstruktion än svenska och engelska i alla fall. Slöjd gillade jag också men hade svårt för att komma på vad jag ville göra, som var rimligt liksom.
30. Vad har du på dig just nu? Hehe samma som jag helst går klädd.
31. Vilken är din favoritaffär? Bara bra mat, Indiska, Granit och Fjällsport. Det där är jag så mycket det går i affärer.
32. Vad har du för storlek i kläder? S på kroppen men M på ärmarna. Meckigt? Ja.
33. Vad har du i dina fickor? Typ inget. Telefon plånbok och nycklar vanligtvis
34. Vad köpte du senast? Handlade ju mat för hela veckan nyss, och så skruvarna då.
35. Hur många gånger har du flyttat? 8!
36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Kniv, repsnöre och en kompis.
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Jag önskar nog att jag var mer morgonmänniska, men jag är typ trött hela tiden. Men jag har alltid väldigt mycket inspiration på kvällen.
38. Senaste filmen du såg på bio? Budapest Hotel
39. Har du blivit sydd någon gång?
40. Har du någon gång badat naken utomhus? Japppppp
41. Vad åt du till frukost? Gott bröd jag köpte på bara bra mat i fredags, amerikanska pannkakor med turkisk yoghurt och blandbär, äppeljuice och grönt finte från Taiwan.
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Alltså jag var ju 13 då, måste börjat sjuan och ny klass till hösten då. Jag hade väl ett asbra sommarlov, ville nog vara i stallet, men badade mest vid båtbryggan. Typ ett av de första sommarloven där man inte var på fritidsklubb utan ensam hemma på dagarna. Såg säkert på sommarlovsmorgon!
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? 
44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Vet inte, Louisa överraskade med födelsedagspresenter när jag fyllde år, det var fint!
45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Nattygsbordet, den är ju väckarklocka!
46. Vad var det sista du åt? Glass!
47. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Till imorgon: 05:30, de andra veckorna denna sommaren: 04:15!
48. Är du blyg? Njä, kanske litelite i början, men det går över ganska snabbt.
49. När flög du senast? Till Frankrike för att klättra i juni 2012
50. Har du något tatuering? Nä!
51. Har du varit med om en bilolycka?
52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Töntigaste frågan! Det har väl alla!
53. Vilken är den roligaste träningsformen? Klättring och skivstångspass på Friskis.
54. Har du några husdjur?
55. Vill du gifta dig? Ja
56. Var växte dina föräldrar upp? Borgunda och Hisingen
57. Har du någon gång ringt polisen? Nä, tack och lov!
58. Vilka är dina största svagheter? Att jag blir supergrinig när jag är hungrig.
59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Det var nog bara Amandas smeknamn på mig men ändå, Ella eller Bella. Och jo, min fotbollstränare kallade mig också Ellapella.
60. Vad ska du göra imorn? Hard workwork. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar