lördag, maj 3

Olika sorters fynd

Idag har jag stressat av mig lite genom att greja med saker här hemma. När jag har varit borta flera helger i rad kan jag bli lite tokig på lägenhetskaoset som bildas när man kommer hem, river ur saker ur väskan, packar ner andra saker, äter en macka och lämnar igen. Med uppackningen spridd över hela hallen och sovrummet och vardagsrummet och köket. Inte har städ, tvätt eller rensning kommit i första hand heller när man kan segla och njuta av solen. Men så den här helgen har jag bara grejat. Tvättat (äntligen rena t-shirts), diskat flera gånger, storstädat, städat i skafferiet och kört iväg med lite möbler och böcker till återvinningscentralen/loppis. Det är så himla skönt att ta ut saker från lägenheten! Sorteringen var jag också ut med och det är som att kasta av sig stenbumlingar som man burit på i flera veckor. Efter att jag tömt bilen på återvinningscentralen så var jag också inne på en lyckad tur på stadsmissionen som ligger på samma område. Bra fynd: en fin t-shirt i min favvofärg, en sommarklänning, en glasburk (kan man faktiskt aldrig få för många av), en kastrull och en terracottakruka. Det kanske kommer foton så småningom.

Efter en rejäl surftur på internettet har jag också hittat några nya bloggfavoriter. Temat blev inredning och gärna vintage. Som ni kanske sett i min lista med bloggar jag gillar så är nästan alla på tema hållbarhet/vintage/inredning/pyssel... Här kommer dagens fynd:


Sofia Byström

Volang av Linda Hansson

Northern Delight av Anna Malmberg

Vinklar & Vrår av Emma Busk

Några hade jag sprungit på innan, men Vinklar & Vrår var till exempel helt ny för mig. Ni har säkert också sett någon av dem innan, men kanske något nytt?

Nästa på schemat är att göra müssli och laga middag, ska testa ett recept på kyckling med ädelostsås minus kyckling plus tofu. Om inte allergiattacken sätter stopp vill säga, har just nu en liten explosion i näsan och ögat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar