söndag, maj 4

Man blir kär i alla

Dagen idag började jag med att putsa vår brödrost. Den är i glansig metall, fast det glansiga var smutsigt. Jag inser direkt att ni aldrig kommer att kunna lista ut hur den ser ut, så jag måste nog visa snart. Den är för övrigt det mest vintageaktiga i den här lägenheten.
Hur som helst, efter det åkte jag och Ingemar med mamma och pappa och putsade på deras båt som står på land. Och vi putsade. Och gnuggade. Och vaxade. Och fikade. Med en pedantpappa och lite pedantpojkvän så lär de ha västkustens blankaste båt i sommar. På vägen hem från båten stannade vi på Göteborgs bästa Kinaresturang, Hing Wa i Gamlestan. Efter det har jag mest softat och planerat lite inför veckan och resten av månaden. Fortfarande en långhelg kvar under våren ju! I morgon ska jag på föreläsning och sedan på intervju för ett jobb. Håll tummarna för mig!



Så här fint var det i Gamlestan, mina gamla hoods! Serra de finaste husen jag vet. Skitnära spårvagnshållplatsen var det också. Blev lite nostalgisk nu... Fin och gigantisk lägenhet bodde jag i också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar