tisdag, december 18

Dagens tips och en hyllning till stavmixern

Dagens tips! Dagens tips! Trallalalala dagens tips!
Om man vill ha smoothie till frukost, och det vill man ju, kan man göra det samtidigt som man gör kvällsmatsmoothie. 

Smoothie:
Turkisk yoghurt drygt 2 dl
En rättvis banan
Frysta bär, vilka som helst som man gillar, ungefär 2 dl. Jag tog färdigblandning med gojibär, havtorn, björnbär, blåbär och hallon men det måste inte vara så avancerat
Kanske ½ dl juice, också typ vilken som helst, jag hade någon kortdatumjuice med lite olika sorters apelsin
En tesked honung

Mixa allt på valfritt sätt (här kommer stavmixern in) och häll upp i två glas. Plasta det ena och spara i kylen till frukosten och drick det andra direkt. Så smart!

Och dagens hyllning:
Alltså det finns så många maskiner man kan ha i köket, stora och flashiga och hundra funktioner i en och samma. Men. Alla dessa jäkla manicker är så fruktansvärt jobbiga att diska, vilket gör att man inte ens orkar använda dem. Hur knäppt är det inte? Man köper en ny pryl och tänker att den här, den här kommer jag verkligen att använda! Men så orkar man inte för att den är för krånglig att städa sen. Till exempel råsaftcentrifugen, matberedaren, blender... När det enda man egentligen verkligen behöver är en stavmixer. Den är grym, inget fastnar eller krånglar och när man är klar kan man bara diska av den direkt, lätt som en plätt! Min andra favorit att göra med stavmixer är hummus, men det kan jag skriva om en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar