torsdag, maj 24

Rabarber


Jag är hos mamma och pappa och har det gött. Igår gjorde jag ett grönsaksland åt dom, väldigt basic i dubbla pallkragar. Morötter, bondbönor, rädisa och ruccola sitter redan och senare i juli så for dom plantera kinakål åt mig. Jag ska ju vara i fjällen i sommar så mamma får sköta om det här. Det gör hon nog med nöje... Sen hängde jag med en vän vid badplatsen en stund och sen hängde jag med Annie på hennes spinningpass. Sen ville hon bada igen.



Idag har jag fått rabarber av en granne, dom största chopade jag och la i frysen och dom pyttesmå åt jag direkt. Med socker på. Tydligen var det det bästa jag visste när jag var liten men jag hade inte smakat på jättelänge. Det smakar som rabarbergodis, utan en massa hemliga saker i. Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar