tisdag, maj 22

finväder och äckelstäd

Det är så himla fint väder! Jag borde så klart bara vara ute och... Vara ute. Men jag ska göra viktiga saker idag. Börja städa ur lägenheten - tjoho! Och jag har redan hört om hur det ser ut bakom badkaret... Ewh.

Lämpligt nog hittade jag en miljövänlig städguide hos Naturskyddsföreningen idag. Ja, jag hänger mycket på deras hemsida nu, dom har en grön guide för hela livet typ, då är det lätt att vara klimatsmart. I alla fall - såpa och diskmedel, mer behöver man inte.

För övrigt håller jag och Ingemar på med ett experiment. En billighetsvecka. Vi var och veckohandlade för ynka 69 kronor, och det verkar som om det räcker. I och för sig så hade vi lite besök och dom bjussade på en måltid, men annars! Det känns som ett bra koncept, kanske inte att vara så extrem, men att planera vad vi ska äta för hela veckan och sen hålla sig till det. Och äta mycket linser och potatis. Det man sparar mest på är nog egentligen att inte spontanäta ute. Då blir det dyrt direkt.

Nu ska jag cykla! Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar