måndag, maj 14

Tillbaka till verkligheten. Den andra verkligheten då...

Nu är jag tillbaka i Göteborg. Sedan sist jag skrev något så har jag åkt massa skidor i jättefint väder, jobbat, haft besök, varit på avslutningspartaj, hängt i Åre en dag, åkt jättemycket tåg och slutligen landat här.
När jag väl kommer hit så finns det liksom tusen saker att göra och ta tag i. Ringa tandläkaren och träffa alla gamla kompisar och mitt upp i allt så blir det finväder och jag måste klättra lite. Och införskaffa många nya saker. Och allt är kul!

Det jag skulle skriva egentligen var om en bok jag läser. Jag köpte den för ett tag sen men den kom inte längre än till Göteborg så när jag kom hit satte jag tänderna i den ganska så snabbt. Matens pris heter den och är skriven av två reportrar på SR. Den handlar helt enkelt om baksidorna på vår billiga mat. De har besökt fiskodlingar i Vietnam, sojafält i Brasilien och danska grisuppfödningar och gör läsaren snabbt till vegetarian och Greenpeacemedlem. Passar mig perfekt. Så varför inte länka till Greenpeace när vi ändå håller på... Sa jag att jag hade sökt Samhällsvetenskapligt miljövetarprogram till hösten? Jag är rätt taggad!

Nu ska jag äta och sedan gå och testa löparskor, tjoho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar