tisdag, mars 1

Saker jag tänker på

instagram Det är mars! Jag är trött på vinterskor och vill börja använda Vans (okej har tjuvstartat, har dem idag), och vill ha ett par nya vita sneakers.

Har ca hundra möten i stan denna veckan vilket betyder att jag inte behöver pendla till Lerum tre dagar denna veckan. Dvs kanske hinner ikapp med livet.

instagram I helgen använde jag upp ett presentkort på blomsterlandet jag fick när jag fyllde år. Köpte en stor palmplanta och ganska många miniväxter. Om jag hinner ikapp med livet kanske jag hinner fota och visa i denna veckan.

En kollega rekommenderade Friskis & Svettis Kungsgatan. Förutom att det inte finns någon bastu (whyyyy!?) så är det mitt nya favoritgym. Det är ganska litet men luftigt, väldigt lite folk och skön stämning.

instagram Mer träning: vi kör tabata på jobbet på fredagar - fett kul, och så var jag och Ingemar och klättrade förra helgen, känns som om jag äntligen kommit igång. (bilden har dock inget med träning att göra, snarare tvärt om!)

Mitt jobb är roligt! Om två veckor ska jag till exempel få ett studiebesök av två klasser i år åtta, så ska jag prata om miljö och kommunens miljöarbete (dream come true). Vill ni se mer om vad jag gör på jobbet? Tänkte att jag kan göra ett eget inlägg om det om ni vill?

Jag kollar på Sailor Moon. Vissa avsnitt känns väldigt -90, tex ett som handlar om att alla bantar för att "det är varje tjejs högsta dröm att vara smal" och Annies familj säger att hon är tjock. Hon är en mangafigur!? Inte tjock. I övrigt tycker jag att serien i grunden är ganska girl power. En go effekt är också att ens minspel växer och blir lite mer som manga. Alltså tydligt. En positiv effekt tänker jag.

Här är ett fint klipp på Leo och Kate.

IMG_20150331_103232 Jag och Ingemar och pappa har bokat boende i Hemsedal veckan innan påsk, fett sugen på skidor! (så såg det ut på påsk förra året ↑)

Nu när det börjar bli mer ljust kanske det finns möjlighet att fota lite mer den tiden på dygnet jag är hemma och alltså att det blir roligare att blogga. Hoppas! Ta hand om er, ok byebye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar