måndag, januari 11

Sista veckan som student börjar nu!

Det känns lite knäppt att säga. Jag har nog sagt det förr förstås, utan att vara helt säker, men nu vet jag. På torsdag är det redovisning i skola och på fredag åker jag till Lerum för att ha min första dag på jobbet. Jag känner mig ganska lugn än så länge, jag har ju träffat en kollega som var snäll, men vem vet - nervositeten kanske kommer framåt torsdag kväll.

Förutom skola och jobb händer inte så mycket i veckan men helgen ser desto mer kaosartad ut. Vill hinna hänga på tre olika platser med olika människor men det känns svårt att få ihop.

Det här blev inte så peppigt så här kommer istället två måndagstips:


Känner du igen den där klänningen i filmen eller serien? Inte så konstigt då det mycket väl kan vara så att den är återvunnen från en tidigare film. Tumblern Recycled Movie Costumes visar massor med filmkostymer som förekommit i fler än en film och skriver några rader historia om plagget om det finns info tillgänglig. Kul helt enkelt!

På onsdag är det Sverigepremiär av Suffragette, för alla som är sugna på Engelsk kvinnorättshistoria på bio. Jag är! 

Ska ni göra något kul i veckan? Snälla berätta! Pussåhej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar