måndag, december 14

Måndag med en bra lista

Kaoshiung Äntligen sista veckan innan jag får ta lite jullov. Idag kändes det som fredag redan under eftermiddagen, ännu värre än förra veckan när jag vaknade på tisdag morgon och tänkte att det borde vara fredag snart. Ett tecken på att man börjar bli trött kanske. Denna veckan ska jag jobba med vårt grupparbete fram till på torsdag, gå på julkonsert med mammas kör på onsdag och beställa klart mina sista julklappar (internet <3). Från och med fredag är jag ledig och ska ta det väldigt lugnt. Hur går det i er klappjakt och när får ni jullov?

Här kommer en lista med bra feelings:
☆ Att starta diskmaskinen.
☆ Att vara ute och komma in med iskalla lår och krypa ner under en filt i soffan.
☆ Fredag eftermiddag när det är hyfsat städat och man tänder fredagsljusen.
☆ Att åka bil i mörkret med stolsvärme på.
☆ Att vara uppe först på morgonen.
☆ Att läsa tidningar i lugn och ro och hinna läsa varendaste repotage och varenda notis. Mina favoriter är Turist (Svenska Tursitföreningen), Sveriges Natur (Naturskyddsföreningen) och Grus och Guld (JAK-banken).
☆ Att göra eld i en öppen spis eller kammin.
☆ Att åka bil eller sitta i soffan och vara så trött att man inte kan hålla uppe ögonen och det inte gör något om man somnar.
☆ Att vara ute på stan och springa på någon man känner och ta en fika ihop.
☆ Turskidor med medvind.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar