söndag, oktober 4

Måndag med en re-cap

Skogen
Jag vet inte varför, men vissa veckor har jag bäst bloggflow och bara dör flowet helt. Som förra veckan. Riktig himla torka. Och sen när jag väl tog tag i livet och skulle skriva en riktigt seriös text om miljögifter (som jag forskade! Har 19 flikar i webbläsaren om perflourerade ämnen) ja, då visade det sig att debatten jag försökte slänga mig in i var lite väl onyanserad så flera av källorna hade överdrivit en del. Blir så himla trött. Men jag tänkte ändå knåpa ihop något av det jag kommit fram till, jag har ju trots allt lärt mig något.

Skogen
Men nu är det ny vecka och nya tag. Fast vi börjar med förra veckan. Jag har strulat med tekniken hos vikariepoolen. Vi har inte rett ut allt än men jag fick i alla fall jobba måndag och fredag på en förskola. Det är ganska mysigt trots att barnen är snoriga. En dag var vi och matade änderna i Slottskogen. I torsdags var jag först hos allergidoktorn (som inte tror att jag är allergisk utan bara stressad. Vi får se) och sedan var jag med Lotta, Totti och Sofie i en skog och plockade trattkantareller. Den här gången hittade vi ett litet gäng att plocka, men framför allt hittade vi hur mycket svamp som helst som är för små för att plocka. Nu hoppas vi på ett regn i veckan så att de blir stora, sen ska vi åka tillbaka och skörda.

Skogen
Denna veckan är inte helt planerad än men jag tänker mig odling, att det ordnar upp sig med några kurser jag tänkt läsa, som sagt åka ut och plocka de där svamparna och träffa Lina. Sedan hoppas jag såklart att jag får jobba. På lördag ska jag vara funktionär på Greenhack GBG:s event Sluta snacka - börja greenhacka. Evenemanget håller till på Frilagret mellan 11 och 15 och ni hittar mig vid elcykelstationen (tror jag). Kom och säg hej!

Okej pusshej!

2 kommentarer:

  1. Låter som att du har en fin vecka framför dig tycker jag :) Och ett extra plus för att de här bilderna var helt fantastiska <33

    SvaraRadera