tisdag, september 1

En lista inför hösten

Emma Sundh gör ju en lista varje månad, och när jag sprang på den för några veckor sedan så ville jag också göra den, fast jag gjorde om den till en höstlista istället. Och så passar det ju väldigt bra att starta september så här.

Höstens roligaste: att det verkligen är något nytt. Fast väldigt pirrigt, och ångestaktigt också...

Skola Höstens stolt: att jag skrev en uppsats och kan ta ut en examen. Sjukt bra gjort!

Höstens dagdrömmeri: mera ledighet... Men det kommer ju snart!

Höstens beslut: vad jag ska göra med bloggen. Jag funderar på att flytta till en egen domen, ny design och nytt bloggverktyg, men jag kan ju inte allt själv så det skulle krävas ganska mycket effort av mig.

Höstens resa: i mitten av oktober åker jag och Ingemar till Taiwan i fyra veckor för att hälsa på Ingemars bror med tjej som bor där. Vi ska surfa, klättra, bestiga ett berg, umgås och ligga på en strand. Ska bli sååå himla skönt.

Höstens pust: att jag ju inte har något jobb.

Höstens doft: skolstart och tillbaka till tidiga mornar. Ni vet, lite dimmigt, nya anteckningsblock, äpplen och blöta löv.

Höstens ord: vet inte, men jag lärde mig ett nytt ord i lördags i alla fall: stosch. Det betyder snygg tjej. Eller bara en tjej.

IMGP1095
Höstens plagg: just nu fortfarande jeansjacka, sen långärmad t-shirt, stor halsduk och vinterkängorna jag köpte förra året.

Höstens spännande: att två nära kompisar ska få barn, det är så himla kul!

Höstens citat: hmm, jag får nog återkomma när hösten har gått lite mer.

Höstens nya grej: återhämtning. Mina två sista år på universitetet har varit stressiga och jag vill inte ha det så. Jag har inte direkt tänkt att lata mig, bara skapa en vardag som jag inte stressar över. (cheesy.)

Höstens längt: vardagsrutiner och jobb.

Höstens plan: skaffa ett jobb.

Skola Höstens köp: eftersom min cykel blev stulen så borde jag verkligen köpa en ny cykel.

IMGP0680 Höstens jakt: kantareller, har fått lite cravings efter alla instabilder från skogen med fyllda korgar. Och andra bär och sånt också. Kanske en segeltur med björnbärplock. I loppissammanhang så ska jag nog jaga efter en pigtittare att ha i sovrumsfönstret där bästa sminkljuset är.

Höstens läsare: hoppas jag blir fler, och ni som redan är - säg hej så jag vet vilka ni är!

Marräng
Höstens skratt: gissar jag kommer bli på Den årliga släktträffen. Min familj, våra kusiner och föräldrarna och allas respektive har hyrt ett hus på Österlen en helg i September. Vi ska gå på stranden, citera galenskaparna, bada utomhusjacuzzi, några ska på Hasse & Tagemuséet och någon kanske vill åka på musteri eller nått. Och skratta då.

Höstens surmun: försöker undvika sådanna men fortfarande ledsen för att någon tog min cykel :(

Höstens middagssamtal: samtal? Vi kollar på Friends?

Höstens mat: betor, rotfrukt och kål. Vad annars?

Instagramkärlek Höstens instagramkärlek: @emma_von_bromssen, @vickys.se, @abbasamuelsson och @jessmarak är några jag följer, de flesta nya tillskott i mitt flöde.

Höstens lyssning: har precis fått den här på hjärnan, kommer lyssna på den varje dag till tills jag tröttnat. Dessutom fett cool video (tipstack till Ingemar). Samt mitt bästa höstalbum Handen i fickan fast jag bryr mig med Veronica Maggio och Sandras lista med hennes bästa låtar från 1998-2005. Glöm inte kolla videon:

Höstens film: jag är inte så bra på att kolla på film, men någon gång där i novembermörkret lär jag ju dra fram Bridget Jones som vanligt.

Höstens tv-serie: jag började ju se på Orange is the new black innan semestern, så jag jobbar på. Annat som står på min lista: Downton Abby s4 och framåt, Peaky Blinders som Sandra tipsade om

_MG_8035 Höstens projekt: lägenheten. Få klart diskmaskin, soffa och någon sorts bokhylla i vardagsrummet. Bygga klart en hallmöbel och snickra ihop en sänggavel.

Höstens äntligen: det brukar ju vara jeans och riktiga skor, men eftersom det inte varit väder för att vara utan riktiga skor så vet jag inte... Men att få sitta inne och kolla på film utan att ha något dåligt samvete.

Höstens avklarade: skolan. Freedom!

2 kommentarer:

  1. Men what, Taiwan! Vet absolut inget mer om det än att det ofta står "made in taiwan" på plastiga saker. Måste genast läsa på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, det är ju tyvärr så... :*

      Radera