torsdag, juni 11

En lista om sommaren

En lista om sommarens planer och drömmar har florerat på några bloggar det senaste, och här kommer min verision! Snodde från Sandra.

IMAG1650Mina planer för sommaren:
I sommar ska jag nästan bara hänga i Göteborg. Jag håller ju fortfarande på med min uppsats och ska göra det fram till veckan efter midsommar. Då tar jag nog en paus eftersom vi ska flytta och min handledare ändå är på semester. Så då blir det flytt för hela slanten! Sen så ska jag jobba, det är nästan helt hundra klart, men ska åka och säga hej och så imorgon. Det är bara två dagar i veckan, dock fredagar och lördagar, så jag kommer kunna vara ledig också, och skriva klart uppsatsen till slut. Och sen ska jag och Ingemar har segelsemester. Detta året tänkte vi inte segla så långt utan hålla oss i Göteborgs norra skärgård och kanske Tjörn.

IMGP0186
Bästa sommarstället:
Västkusten helt klart. Hav, sol och räkor. Kanske också hemma hos mamma och pappa, så att man kan ligga i trädgården och sola, samt gå ner till sjön och bada.

Favoritsommarblomman:
Hmm syren måste jag säga. De får hela stan att lukta skolavslutning ju! Eller kanske lind, ingen blomma jag vet, men de luktar så mycket sommarminnen.

IMGP0564 
Här badar jag helst:
Som sagt, västkusten. Helst i en naturhamn där det finns ett bra ställe att gå upp på, annars från båten.  

Hur länge ska du vara ledig?
Lite oklart, men i alla fall tre veckor med Ingemar. Sen så kanske jag kan vara lite mer ledig mellan jobb och uppsats. 

IMGP0236Vad ser du mest fram emot?
Att bli klar med uppsatsen och att flytta.

Vad kommer du köpa inför semestern? 
Hmm det kommer nog mest bli möbler och inredning. Till exempel en säng och en soffa.

IMAG2098 
Det här lyssnar jag på i sommar:
Givet: sommarprat och Hallå P3. Har lite torka på musikfronten just nu, har ni något tips på bra sommarmusik? Kanske en spellista?

Favoritsommardoft:
Lind, gräsklipp och solbränna. 

Hur kommer du att göra dig illa?
Jag hoppas verkligen inte alls, men jag lär väl bränna mig i solen, slå i diverse kroppdelar när jag seglar och sedan så har jag ju aldrig bränt mig på en brännmanet, det kanske är dags?

Vad oroar du dig för?   
Att jag aldrig ska bli klar med den himla uppsatsen och att jag inte ska få något riktigt jobb sen.

Hur kommer du minnas din semester sen i september? 
Å, jag hoppas verkligen att jag kan få koppla av och sedan minnas den så, men just nu känns det väldigt stressigt.

IMAG2025  
Den ultimata sommardagen: 
Åh, den börjar med att man kanske har sovit över hos kompisar, eller att man har kompisar på besök, och när vi vaknar går någon och köper frukost. Jordgubbar, croissanter och juice blir det. På dagen är det fint väder så vi gör någon rolig utomhusaktivitet, till exempel seglar eller klättrar. Till lunch äter vi baguetter och på eftermiddagen badar vi någonstans och äter eftermiddagschips. Frammåt kvällen så är det jättemånga kompisar som ses och vi kanske grillar i en park, lyssnar på musik och sätter upp en slackline. Framåt natten cyklar jag och Ingemar till slut hem och man behöver inte ens ha tröja på sig. Det är den ultimata sommardagen.

2 kommentarer:

  1. Låter verkligen helt jäkla ljuvligt! Men vad är en slackline? När man går på lina?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heje! Ja precis, en gå på lina-lina! :)

      Radera