måndag, maj 18

Dra mig över grusgången så jag får känna att jag lever, dra mig genom staden hem till dig


Hej och välkomna till den här orimligt peppiga måndagen! Jag tror att det är för att jag lyssnade på min spellista som heter Allt som är pepp på väg till skolan, och lagom till Vasaplatsens halvt utslagna syrener började Slå mig hårt i ansiktet med Thomas Stenström i lurarna.

Okej, roligheter som händer denna veckan:
I veckan är det kanske inte så mycket, men det är sol och jag ska plugga ordentligt, vara på odlingen och träna tänkte jag. På onsdag kommer Gustaf till Göteborg och då ska han bo hos oss, alltid lika mysigt med någon som dricker kaffe och lyssnar på reggea när jag kommer hem från skolan. Och så brukar han göra pannkakor och dahl.
Men på fredag! Veronica Maggio spelar på Liseberg, så somrigt med konsert på Liseberg, och sen så är ju Veronica asabra också.
På lördag så är det Harry Potter Quiz på Yaki-Da, haha ska bli så roligt!
På söndag ska jag och Ingemar på kakkalas hos hans familj och jag ska baka den här kakan, samma som vi åt på 1 maj.
Sen börjar det om igen. För övrigt håller jag på att klippa en film från i helgen, men jag har inte gjort det innan så jag lär mig samtidigt, går lite långsamt alltså, men det kommer!

Vi borde förresten alltid ha fyradagarshelg. Tänk vad mycket man skulle hinna med! Eller inte så mycket uppsats då. På tal om, dags att sätta igång!

Pusshej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar