torsdag, april 16

Bara ett ord kan sätta eld på en skog

Okej, long time....
Man kan säga att jag har det lite hektiskt just nu. På veckorna är jag i skolan jättemycket och på helgerna gör jag roliga saker och innan dess var jag på skidresa. Vi kan säga så här, fram tills jag har skrivit klart min uppsats så blir det inte mycket bloggande tyvärr, men kanske nån gång i veckan. Vi säger så så länge.

Och här är några saker som jag gjort sedan sist:
  • Vi har börjat meka med båten lite, städa och putsa och så där.
  • I helgen var jag och Ingemar hos mamma och pappa hela helgen, jag och mamma flyttade lite häckplantor, var på trädgårdshandeln (haha på härliga och genuina Blomsterlandet alltså) och gjorde sedan i ordning två pallkragar, planterade två tomatsticklingar och en rabarber. Dagen efter regnade det och då sydde vi båtgardiner. Bra helg!
  • Mina egna tomatplantor (eller ja, det är odlingens som jag har hand om) har blivit upp till taket i det lilla växthuset och måste planteras om igen. Basilikan dog när vi inte var hemma på en och en halv vecka... 
  • Vi har annonserat rejält och haft ett informationsmöte på odlingen och det kom 15 stycken nya, peppen!
Så här vårigt är det pa odlingen också, en rabarb och ett gäng tulpaner:



 Okej, snart kommer bilder från skidåkningen, puss och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar