torsdag, februari 19

Snyggreklamen

Den här reklamen sitter på ALLA spårvagnar i hela stan:


Och så här tänker jag då:
1. Snygg! Alltså skitsnygg! (i ungefär två veckor)
2. Ska jag twittra om den? Typ "min favoritreklam... :))))" (i åtminstone en vecka)
3. Kan jag verkligen skriva så?
4. Eller är det en regelrätt objektifiering?
5. Och är det okej i så fall? (sen frågade jag några superfeministiska kompisar som tyckte att det nog var okej att twittra)
6. (den viktiga insikten:) Det här är första gången jag ser en reklam där jag tänker "sjukt snygg kille". Första himla gången jag tänker något som över huvud taget närmar sig objektifiering av en manlig reklammodell trots att jag matas med reklam jämt. Och att kvinnliga modeller objektifieras i ca nästan all reklam.

Så jag tänker nog bekymra mig mer över att det objektifieras så ojämnt mellan könen än att jag just tänkte "snyggggg" om en enda reklamkille.

2 kommentarer:

  1. Samt att tänka (och twittra) att någon är snygg är inte detsamma som att reducera denne någon till ett objekt! :)

    SvaraRadera