tisdag, december 16

Väder


Jag blir snart galen på det här vädret. Det är nog första gången i mitt liv som jag är så här irriterad på mörkret. Jag brukar nämligen tycka att det är fjantigt att gnälla på vädret, eftersom man inte kan göra något åt det, och det kan man ju inte nu heller, även om denna hösten har varit ovanligt grå. Det är jag helt övertygad om.

Vanligtvis om man som jag gillar att vara ute så brukar det inte vara några problem att få till finfina utedagar i oktober här i Göteborg. Jag har till exempel haft jättefina klättringar i oktober. Men i år när det varit blött sedan mitten på oktober så har jag ingen aning om hur man gör. Jag längtar så himla mycket efter krispig luft och en sol som man åtminstone kan se kämpa sig över horisonten, istället för att gömma sig i de kletiga molnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar