tisdag, december 16

Saker man kan göra istället för att plugga

Min studiemoral ligger på ungerfär -20 just nu. Vi håller på med ett grupparbete (det om vindkraftsparken i Göteborgs hamninlopp, domen kommer imorgon!) och har sagt att vi ska jobba till och med torsdag innan vi går på jullov. Säg det till min hjärna. Här är det omöjligt att gå upp innan nio, det är omöjligt att åka till skolan och det är omöjligt att koncentrera sig på skolan här hemma. Omöjligt.

Här är några saker man kan göra istället för att plugga:

  • Självklart: blogga.
  • Läsa bloggar, uppdatera Twitter varje kvart, läsa "roliga" artiklar genom Facebook. Självklart.
  • Göra julkort.
  • Sticka klart småsmå strumpor.
  • Vattna blommorna (inte visste jag att hyacinter slukade så mycket vatten!).
  • Kolla på nyhetsmorgon (om man hinner då, med tanke på när jag går upp).
  • Diska extra fint i köket. En bra kombo är att lyssna på podd samtidigt.
  • Förra veckan gick det åt ganska många timmar på att lyssna på musikhjälpen.
  • Fota medan det är ljust.
  • Göra och organisera spellistor på Spotify (tipstack till Emma).
  • Pinteresta.
  • Köpa julklappar på internet.
  • Leta efter orginalljudet till Majas alfabet, som vi hade på kassetband när jag var liten. Någon som vet var man kan höra sångerna på internet?
Trevlig tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar