onsdag, december 3

DIY: mobil med filtbollar





Doppresent doppresent doppresent, tänk tänk tänk.... En mobil? Ja. En mobil. Så jag och Ingemar gick till Panduro och köpte filt, ut i skogen och plockade en gren och sytråd och jutesnöret fanns redan hemma. Klara färdiga pyssla! Vi hittade instruktioner här och de är så himla tydliga att jag inte ens försöker göra det bättre själv. Som mall för att göra rundlingarna använde jag en konservburk. Då blev bollarna lite större än en knytnäve ungefär. Som upphängare tog vi alltså två bitar kvist och surrade ihop, gött att få använda scoutkunskaperna (det är vinkelsurrning man gör alltså)! Om man inte är proffs på att surra så kan man förstärka med lite limpistol först tänker jag. Sedan var det bara att hänga upp bollarna i olika höjd på krysset. Om de glider omkring kan man skära små jack i pinnarna för att de ska ligga still, vi gjorde det vid de snörena som blir själva upphängningsanordningen.

Om man vill ha fler tips och idéer på mobiler så finns det massor med förslag här, mina andra favoriter är de med moln och med får.

Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar