fredag, september 19

Saker som händer

Här är några saker som hänt senaste veckan:

Bjöd Louisa på vegtacos och hon precis som alla andra som smakat på färsen blev mycket förtjust. Detta är nog mitt bästa tips om man själv är vegetarian och ska bjuda köttätare på mat och inte orkar bry sig om att omvända dem just idag. Såg att jag aldrig delat med mig av receptet innan men det kommer i alla fall här ifrån. Skulle aldrig gå tillbaka till att äta kött/soja/quorn i tacos efter att jag ätit detta.

Börjat Twittra lite mer. Obs LITE mer. @EllenThersthol heter jag och är ändå ganska rolig.

Har gjort raw chokladmousse, hade dock ingen raw kakao utan körde gammal vanlig och så hackade jag i lite mörk choklad efter Emmas rekommendationer. Blir väldigt mastigt och gott!

Gillar väldigt mycket #sandraochmichelle's podcast. Lyssna här.

Och lyssnar på Veronica Maggios senaste skiva om och om igen. Så bra. Ett år efter alla andra. Men kan inte släppa det.

I skolan startade vi fikafredag idag, för att liksom göra fredagar till den ännu mer bästa dagen i veckan och för att väga upp att vi håller till på den mest off institutionen på hela universitetet. Ser redan fram till nästa vecka.

Söker ett roligt jobb och skriver flummigaste ansökan ever, i form av en lista över saker jag gillar. Om de inte håller med om att jag passar perfekt för jobbet så lär jag ju i alla fall sticka ut. Har hört att det är bra.

Klart slut!
Trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar