tisdag, augusti 19

Jämtland, det sista


Igen: hur kan man inte älska stället? En stund i eftermiddagssolen, innan regnet kommer, kan det vara så här fint.


Och en av de absolut viktigaste anledningarna till att jag åkte hit, träffa den hära, systern. Hon följde mig en bit på väg hem innan hon vände om och sprang mot Sylmassivet och fjällstationen igen. Hejdå Annie, hejdå fjällen.


Och hej dom här brudarna! Jag hade turen att få åka med Ylva, charmtrollet, från Åre till Östersund, där jag fick bo hos den andra pärlan, Fia, och Rasmus. Vi firade med tacos, P4 dans, en fin tur runt Frösöberget (som skulle vara en lugn och avslappnad tur utan telefon, vilket jag bittert ångrade när jag såg hur jäkla fint det var där! Där kan jag bo!), mer häng med Ylva och sen ett dopp i Storsjön. Sen var det dags för mig att bege mig söderut. Hem till Göteborg. Och båtsemester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar