tisdag, juli 8

Jag tänker alltid på dig i april

Som ni vet har jag jobbat i fjällen, en gång i tiden känns det som, men så himla längesen var det inte. När jag blir längtig så är jag i alla fall tacksam över att ha kvar kompisar, och numer även en syster, i området och på samma station som jag jobbat på: Sylarna. Varför det är bra? För att det ger mig en extra anledning att verkligen komma iväg dit igen. Till Sylarna och till vännerna. Och för att några av dem skriver om sina äventyr på internetet.

Först och främst kan man läsa systerns blogg, hon har precis börjat och är förundrad över vardagen i fjällen, jag känner igen mig så.




Man kan också läsa Ebbas blogg. Vi har jobbat ihop och varit på klättersemester i Frankrike ihop (som man kan läsa om här) och hon är genomfin. Poetiskt om äventyr och vardagar.


Och som jag tipsat om tidigare, David och Niclas som skidat både Norge på Langs och Vita bandet 30 dagar. De lägger också upp bilder och berättelser om sina fjälläventyr här.

Foto: David Erixon

2 kommentarer:

  1. ÅH ÅH ÅH! blir nästan lite gråtig. längtar tills du kommer hit. och det gör nog alla andra med för vi pratar om det väääldigt ofta! nu är det bara TVÅ veckor! aaaah då ska vi på äventyr :D

    SvaraRadera
  2. Ja det ska bli jättekul!

    SvaraRadera