fredag, juni 27

Utsikter

En kul sak med mitt jobb är att jag får åka runt och upptäcka nya platser i stan, eller gamla platser i nya vinklar. Denna veckan har jag varit runt lite här och var:



Åkte genom hela Lindholmen och Eriksberg en dag och det är jättefint där. Man känner verkligen av att Göteborg är en hamnstad där, med lägenheter precis vid vattnet och småbåtar längs kajerna, och som en bonus finns det mysiga butiker och konditorier här och var. Till sist har jättemånga lägenheter balkong. Balkong är enda anledningen till att jag skulle vilja byta lägenhet.

En annan dag hängde jag vid Brunnsparken och tittade på kanalen. Som sagt är jag ju löjligt intresserad av Göteborgsk historia och här känner man av lite historiens vingslag när man kikar på husen och kanalen. Förut kom båtarna ända in till Gustav Adolfs torg, men så fungerar det ju inte riktigt nu längre...

Till sist har jag också varit en del på Hisingen, detta är en sorts lekplats och park, Mossen heter den. Vi var här det första vi gjorde på morgonen, alltså innan klockan slagit sex. Älskar egentligen att vara uppe vid den tiden, fast jag älskar att snooza också.

Nu tar vi helg, imorgon ska jag och Ingemar gå på stan och äta fika. Ser mycket fram emot. Ikväll ska vi se klart en film men först och främst ska jag ta reda på hur man filear och lagar makrill, för Ingemar fångade visst en igår! Gissa om jag blev förvånad när det låg en (nästan) hel fisk i kylskåpet när jag kom hem från jobbet idag...

Ha bästa fredag nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar