lördag, maj 17

Några saker jag gjorde igår

Igår var en fin dag! Först var jag på föreläsning med en av institutionens bästa lärare och sedan hade vi karriärvägledning. Det känns knäppt att se en lista med roliga och coola jobb och tänka att man själv kan vara där om ett år. Eller det är väl det att man inte riktigt känner att man kommer vara så kompetent inom ett år för att vara handläggare på miljödepartementet eller sakkunnig på Naturskyddsföreningen. Men om dom säger det så...

I skolan delade några (alltså ett glassföretag) ut glass. Bra grej! En av dagens höjdpunkter. Efter att vi noggrant hade inspekterat varandras matlådor (fetapinnarna gick hem kan jag lova!) och ätit upp vår lunch så åkte jag hem för att packa om. På vägen röstade jag till EU-parlamentet, kom ihåg att det är nästa söndag (25/5) och det är jätteviktigt att rösta! Om ni inte kan rösta på valdagen så går det utmärkt att förtidsrösta, allt står i ditt röstkort. Eftersom jag ska vara röstmottagare på ett annat ställe än i min vallokal så tänkte jag att det är smidigt att rösta i förväg.



Hemma så bytte jag från skolbok till klättergrejer, dunjacka, macka och jordgubbar jag köpt på vägen hem. Sen åkte jag och sällskapet Caroline till Greggered för att klänga lite på en klippa. Det var lagom mysklättring i dagens sista solstrålar.

Carolines två chihuahuor Ari (på bilden) och Tuna fick följa med. Tuna var för vild för att fastna på bild. När jag kom hem lagade jag den enda maten jag är sugen på så här i maj, nämligen pasta med sparris, körsbärstomater, sockerärtor, halloumi och svarta bönor. Kanske pesto. Sen kom Ingemar hem från sin klättring. Sen gick fastnade vi framför Die Hard och somnade jättesent.

Idag ska jag läsa en bok om "framväxten av ett ohållbart trafiksystem", städa och heja på en kompis som springer varvet. Och äta glass. Det verkar som om  maj kom tillbaka nu, puh! Äuhm, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar