lördag, april 26

Önskelista

Jag tycker ju inte att man ska konsumera så himla mycket, och när man väl ska köpa något så tycker jag att det ska vara väl genomtänkt och av bra kvalitet så att man inte ångrar sig eller att ett klädesplagg vrider sig och inte går att använda efter fem tvättar. Så här är några genomtänkta saker som jag skulle vilja ha, fast nog inte köper nu. Kanske en klänning till sommarlovet...

Först och främst behöver jag en cykelhjälm. Och jag vill ha den finaste, coolaste lila hjälmen från POC såklart. Tyvärr är den behandlad med nått antiodörmedel, vilket brukar vara bakteriedödande dumheter som lätt tvättas ur och fortsätter döda bakterier i naturen, där de faktiskt behövs. Efter närmare undersökning så verkar det faktiskt jättedåligt med detta medlet. Nu blev jag ledsen. Men den är fin. Jag ska tjata lite på POC och sen får jag se.

Sen så skulle jag vilja ha Baka av Clara Lidström och Annakarin Nyberg. Alltså jag är ju inte sex år och jag vet inte vad jag skulle ha en barnbok till, men den verkar vara så himla fin! Eller jag kanske skulle vilja ge bort den till något barn. Eller jag skulle verkligen vilja att mina eventuella framtida barn ska ha den. Vill. Bara. Ha. Den.

En annan lite mer värd bok jag skulle vilja kika i är Vintagefrisyrer, av Sarah Wing och Emma Sundh. Jag har ju inte så mycket (läs: aldrig) vintagefrisyrer men jag skulle vilja testa hårrosetten som Emma har i boken (och i sin header på bloggen), och så är den fin, antagligen fullproppad med inspiration och tips. Sånt som jag älskar.

Vidare på skönhetstemat: jag vill testa en snäll deodorant och efter en tids surfande i cyberspace (istället för att plugga) så har jag bestämt mig för Deolicious från Gotland. Den här är nog det enda från önskelistan jag på riktigt kommer att köpa snart. Så fin burk, och så spännande!

Till sist så kikade jag in på Gudrun Sjödéns hemsida (efter att Anna Ritar visat sin fina klänning därifrån). Big mistake, vill ha allt. Framför allt den här fina klänningen och alla strumbyxor och leggings. Alltså dom är så fina. Det här kan bli en bra sommarlovspresent till mig själv. Förresten så har Gudrun varit sommarpratare, det var mysigt, lyssna på det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar