söndag, oktober 9

Mera höst

Förra helgen var jag hos svärfar och hälsade på. Vi plockade svamp och hade det bra gött!



Vi tänkte att vi skulle ta med oss svampen till mormor och morfar när vi skulle dit och fika, och man kan ju inte lämna tillbaka en tom korg tycktes det.


Så vi fick den påfylld med tomater, fikon, morötter, rödbetor och majs. Majsen var det godaste jag ätit! Rakt från plantan! Det här är så häftigt, man planterar något och så växer det fram mat. Mycket godare än köpe! Eller är det bara för att man är så stolt som den är så god? Sommarens sockerärtor var i alla fall en succé! Jag tänker fortsätta såhär.

Denna helgen har jag varit hos min mamma och pappa, vi har ätit räkor och dom som bor där har mest städat. Mitt uppdrag blev att plantera snödroppelökar. Sen ville jag bygga en fågelholk. Världens lättaste. Annie tog kort så hon lär ju visa bilder så småning om, kolla där. Jag fyndade även i lillebrorens utrensade kläder, en tjocktröja blev det. Den fina t-shirten var det hål i... Kan säkert göra nått ballt med den nån gång ändå.

Nu bakar jag rödbetsbröd, det blir rosa! Hihihi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar