söndag, april 17

April - en uppdatering

Chilin


Hej! Jag försvann en stund men nu är jag kanske tillbaks. Här kommer en summering av mitt liv:

▷ Jag jobbar, och heltidsjobb är verkligen heltidsjobb.

▷ Den här vintern var den första som tagit knäcken på mig. Jag har aldrig varit så trött på grund av mörkret, men hela februari det här året ville jag bara åka hem och se på tv-serier, alternativt lägga mig klockan sju. Nu när det är ljust vill jag liksom inte ens åka hem direkt efter jobbet, stor skillnad!

▷ De senaste helgerna har jag gjort hundra grejer känns det som. En dag var jag och hjälpte Jenny och Hannes att bygga hönsgård (ni vet, de som har en gård), jag har haft möhippa för Jossan (poledance, dejting och vietnamesiska vårrullar), en fredag råkade jag och Denise gå ut - kan varit årets roligaste kväll hittills, en annan fredag var vi ute med jobbet. En helg var det påsk och då var jag och Ingemar lite hos min familj och lite hos hans familj. Veckan innan påsk var jag, Ingemar och min pappa i Hemsedal och det var väldigt lyckat. Det hade inte snöat på ett tag så vi åkte av oss allt längt i pisten, så nice. Alla dagar som blir över ska man greja med båten nu för tiden. Eller Ingemar grejar jämt och jag hjälper till ibland. Denna helgen har jag mest behövt komma ikapp med livet.

▷ Vi jobbar på med filmerna om Harry Potter, bara tre kvar. De är så himla läskiga på slutet?

▷ Alltså den här chilin!? ↑ <3<3<3

▷ Mitt vikariat går ut i juni och det verkar inte som att jag får stanna efter det. Säg till om ni behöver en miljövetare någonstans. Jag kan miljöledningssystem, tänka strategiskt, analysera och skriva, är social, strukturerad och sjukt glad.

▷ Börjar få smått panik för att jag inte har någon odling att vara på. Eller jag var det tills igår då jag träffade en av dem som jag pratat med tidigare som håller på att starta en odling i närheten. Så det löser sig nog. Men helst av allt vill jag ha en trädgård.

▷ Jag har kanske kommit igång att träna lite igen, alltså, det här himla nyårslöftet. Men jag tänker att det är bättre att komma igång långsamt än att köra stenhårt några veckor och sedan inte alls. I fredags var jag på ett HIT-pass i gymmet på Friskis Kungsgatan. Var det närmaste att kräkas jag någonsin varit av träning.

▷  Jag saknar verkligen att blogga, men det kanske blev lite för mycket ett tag. Jag försöker igen så får vi se.

Det var väl det om livet det, nu ska jag göra söndagspizza.

6 kommentarer:

  1. Heja Ellen <3 på onsdag får vi snacka igenom ordentligt, längtar efter dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. <3 Tack för peppen! Ja, lite livscoachning! Åh miss u!

      Radera
  2. SJUKT med så mycket chili ju! Och åh, vad fint att få en uppdatering på sånt som hänt sen sist. Hoppas det löser sig för dig med jobb och odlingsplats.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, galet :)
      Alltså det löser sig säkert, det gör det alltid :) Tack för pepp <3

      Radera
  3. Ahhh vadå för odling? Och vars? Mvh sugen

    SvaraRadera
    Svar
    1. På Gråberget! Kan höra av mig när jag vet mer!

      Radera