lördag, december 12

Tillskott på plantfronten

Jag ska bara kika in och visa två nya saker jag köpt i veckan, båda har med plantor att göra.

Nytt på plantfronten På loppisen på Orust hittade jag också dessa småsmå teracottakrukor för en respektive två kronor. Eh, taget. Jag tänker att de är perfekta att plantera sticklingarna i senare. Sticklingarna som för övrigt bildar en liten mindjungel i köksfönstret just nu. Behöver dock hitta små fat till dem eftersom det är hål i botten.

Nytt på plantfrontenNytt på plantfronten Den andra är en planta i sig, och inte mindre än en elefantöra. Den köpte jag på en liten fin butik/ateljé här i närheten som heter Koja. De hade julpopup med några andra utställare härom dagen och det var Fabriken som hade så här gulliga sticklingar med sig. OCH precis när jag kommit in genom dörren så gick en annan ut. Jag kollade inte så noga med när han sa "jag går nu då" så kände jag igen rösten väldigt väl. Där stod Håkan med sina lockar. Hihihihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar