måndag, september 28

Måndag

IMAG2669
Hejhejhej måndag.

Den här helgen har verkligen gått fort. Kan man vara tråkigare än att kommentera att tiden går fort eller? Men den har det. I lördags var jag och Ingemar ute i skogen. Hittade EN kantarell. Destomer lingon dock, och några bleka taggsvampar. Vi gjorde svampsoppa på dem men fick dryga ut med några från affären. Igår grejade vi med båten. Sjukt effektiva var vi, så nu är den tömd, tvättad och inpackad i en presenning inför vintern. Sedan var jag på odlingen en stund och tog med mig potatis, morötter och purjolök hem och gjorde soppa på grönsakerna. Fint ändå. Två soppor från livet istället för affären, på en helg.

IMAG2769 Så veckan.
Jag ska börja vikariera på förskola denna veckan. Det känns skönt att tjäna lite pengar men jobbigt för jag vill ju hellre ha ett jobb som jag pluggat för.
Så förutom att jobba har jag planerat in barnvaktande ikväll, planeringsmöte med odlingen på onsdag och tvätt på torsdag. Så det borde också finnas tid för att åka och träffa Lina och Oscars nya bebis. Sen vill jag nog vila.

Bilderna är från förra hösten, då gick svampplockningen liiiite bättre.

Ha en bra vecka allihopa.
Pusshej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar