måndag, juli 6

En dag på jobbet

En dag på jobbetJag fick ju ett litet sommarjobb till slut i alla fall, mycket tur ska till alltså. Det är min kompis Lottas gamla jobb, men eftersom hon har en liten bebis nu så fick jag det.

En dag på jobbetEn dag på jobbet Jag jobbar alltså på ett företag som hyr ut segelbåtar. På lördagar är det bytesdag och då jobbar jag på kontoret och gör en del receptionsjobb. Dvs delar ut rätt båt till rätt person och ser till att alla har betalat rätt. Jag jobbar lite på fredagar också för att hinna gå igenom veckans bokningar och ta emot de båtarna som kommer tillbaka under kvällen.

En dag på jobbet En dag på jobbetSå här ser det ut i marinan. Hamnen ligger mitt i industriområdet på Ringön i Göteborg men bryggan är som en liten oas mitt bland all betong och lagerbyggnader

En dag på jobbetEn dag på jobbet Det finns också en lounge och bar där gästerna kan hänga medan de väntar på sina båtar. Eller så kan man bjuda alla sina kompisar på grillkväll.

En dag på jobbet Och så finns det sånna här blå motorbåtar som man hyra och köra omkring i älven och vallgraven med, men jag har inte hunnit testa dem än.

En dag på jobbet En dag på jobbet Förutom att hålla koll på bokningarna så hjälper jag till lite med båtarna. Till exempel tankar diesel och vatten och hämtar dingar och lakan till dem som ska ha. Ibland så får jag också agera bartender och blanda drinkar.

En dag på jobbet Jag gillar att ha på mig randig topp på jobbet eftersom det passar så bra på temat. Och så gillar jag också att ha på mig läppstift på jobbet eftersom jag hela tiden måste bevisa för manliga kunder att jag kan hantera segelbåtar (typ hålla i en tamp och gå ombord utan att någon behöver öppna mantågen åt mig) samt att jag kan tanka diesel. Då bevisar jag liksom ännu mer när jag har läppstift och kanske klänning på mig.

En dag på jobbet
Utanför hamnen visar hamnstaden upp alla sina kranar.

Nu vet ni vad jag jobbar med, om ni undrar något mer så fråga på.
Puss och hej!

4 kommentarer:

  1. grattis till det jobbet! lät ju väldigt härligt och fin omgivning dessutom :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack! Det är väldigt roligt :)

      Radera
  2. Vilket trevligt sommarjobb!

    SvaraRadera