torsdag, mars 19

Kunskapens frukt

På bokmässan i höstas så köpte jag ju Liv Strömquists seriealbum Kunskapens frukt. Det tog visst ett tag att hitta läspeppen men nu har jag läst. Läst och förargat mig.


Jag fattar inte hur det kan vara så jäkla tabu att prata om snippan, mens och sex utifrån tjejers perspektiv att viktig fakta liksom bara försvinner ner och ligger och skräpar någonstans i samhällets avgrunder, där ingen hör dem. Det är helt jävla orimligt att jag, 24 år gammal, fortfarande lär mig helt grundläggande saker om hur jag själv fungerar? Bara för att ingen törs prata om det. Saker som antagligen många andra brudar inte heller vet om.

Som till exempel hur stor klittan egentligen är och hur den fungerar. Dock inte så konstigt eftersom det inte forskades fram förrän 1998. 1998!!!!! Och att det fortfarande (2006) står fel i biologiböcker och kidsen lär sig fel!? Fast man vet!!?


Och så avslutar vi med den här, briljant och övertydlig om himla sjukt det är att halva befolkningen ser det här som rätt så normal diskussion.

Bara läs! Tjejer och killar!

Ps. Tror ni att man kan använda "feeling" som källa i C-uppsatsen? Skulle bespara mig ganska mycket arbete i så fall. Och jag menar, det har ju uppenbarligen varit okej inom medicin ända fram till 1998?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar