lördag, januari 3

Klara färdiga nytt år

Nu är jullovet slut! Med min bloggtystnad så skulle man kunna tro att jag har haft världens baluns eller varit bortrest eller så, men nähe då! Jag har bara softat.
Internet svämmar över av julaftonar, nyårskalas, mellandagshäng och årssummeringar, men som vanligt när något hypeas så blir jag lite anti. Jag ger er istället en kortversion av ca 20 december till 5 januari:

Jul
+ vila, syskonbarn och inget ansvar.
- hade ingen julgran, såg inte Bridget Jones och bakade inga lussekatter i år vilket jag ångrar. Har till exempel craveat lussekatter i en månad!

Mellandagarna
+ mera vila, såg många saker på tv, kan till exempel rekommendera den lilla serien om Astrid Lindgren, älskar den människan!
- lite ångest för att vi egentligen ville åka bort över nyår men inte hade bokat något och allt var fullt. Till exempel i Hemsedal.

Nyår
+ det blev bra i alla falla för vi var på ett kalas med Sven och Malin och gullehunden, som vi dessutom fick bli hundvakter för under natten. Och så åt vi saffranspannkakor till nyårsaftonsfrukost.
- Vi fick för oss att kalaset var i Kålltorp så vi åkte dit när vi egentligen skulle till Västra Frölunda. Hepp.

Årets bästa bild


Årsammanfattning 2014
+ överlevt skolan så här långt, sommar och båtsemester, haft bra träning i höst och det viktigaste av allt: varit mycket med Ingemar.
- stressigt och ångestigt, seg höst med så tråkigt väder och rätt så tråkig skola, varit trött och skrattat för lite.

Nyårslöften 2015
+ fortsätta träna, ta examen, göra något stort och kult som att åka till Taiwan och ha en fest.
- lägga tid på att vara cool, slösurfa, sega, vara med människor som jag inte gillar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar