fredag, november 14

Några saker som jag tänker på

► Såg det senaste avsnittet av äntligen hemma igår och blev så himla inspirerad av Elsa och Hannas två rum. Så nu vill jag byta soffa till en begagnad bäddis, vilket tycks vara en omöjlighet pga begränsat utrymme och krav (alltså några krav alls) på stil. Och göra mig av med en massa saker och skaffa en klädhäst och en taklampa till vardagsrummet och en ordentlig säng... Samtidigt som vi druknar i båtdynor här. Alltså jag blev inspirerad men det är lite större saker att ta tag i än min senaste inspirationsvåg när jag ville sätta upp vägghyllor i sovrummet och måla om ett par krukor. Nu måste jag ha bil. Definitionen av jobbigt projekt. Och på tal om inredning, jag måste få tag på ljusgul decorplast/kakeldecor. VAR? Alltså jag har letat i ett halvår. Jag vet bara att det finns mycket och billigt i Kina, om någon ska åka dit så säg till!


► Vill verkligen göra något åt mitt hår. Trasslet börjar likna en katastrof och jag vill bestämma mig om luggen. Har haft så mycket allergi i ögonen under sommaren och hösten så en lugg i ögonen har varit uteslutet, men det börjar äntligen bli bättre så nu kanske jag kan ta tag i den igen. Kan bara inte bestämma mig. Rak eller sne? Inspiration hos Snedluggssandra och Helluggslovisa i alla fall. Och så lite sorgligt att jag måste nog klippa av ganska mycket eftersom det är så slitet, har ju aldrig haft så här långt hår innan!


► Den kursen jag läser i skolan nu är inte så himla ball. Eller det känns inte som om den håller så hög kvalitet och det är tråkigt. Men det kanske blir bättre när vi börjar med projekten, och så är den rätt så slapp också, vilket är en bra uppladdning inför jul och en mördarkurs efter det. Sen uppsats sen klar!(!!!!!!!!!!!!!!!!!)(KLAR!)

Bara en redovisning idag, sen tar vi fredag! Är det någon som gör något kul?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar