torsdag, oktober 2

tbt: Vårterminen år 3 på gymnasiet

Alltså det var ett så himla gött liv! Bestod av att plugga, träna, sova och äta. Plugget gick lätt, jag hängde med alla andra som hade de högsta betygen men brydde mig inte alls lika mycket om MVG som dem. Hade nog mest matte och fysik som jag visst hade ganska lätt för och på sista grejen på svenskan så lärde jag mig hur man får MVG. Jag var sjukt sportig och vältränad (skivstång på friskis gjorde det!), och min bästa t-shirt var en tredjehands, egentligen för liten och från Roxy. Allvarligt, hade den jämt! Efter träning åt jag alltid en burk makrill i tomatsås, keso, ett stekt ägg på en lingongrova och en tomat. I soffan med pappa framför nyheterna. Jag spelade trummor i ett band och vi hade världens flummigaste rep, några spelningar och träffade coola människor (alltså äldre Lerumsband) genom det.
På torsdagar hängde jag och hela år tre på gymnasiet på Sticky Fingers eftersom de hade 18-årsgräns då. Man åkte dit senast nio och alla tog sista tåget hem 00:17. Jag drack dock inte så mycket eftersom jag tränade, smart tjej!
På helgerna var jag med min pv som bodde utanför Borås, också en sportig typ och vi gjorde alltid äventyr. Till exempel spelade vi innebandy (tycker fortfarande att det är så himla kul!) med massa kompisar på fredagskvällar. Min bästa grej med distansförhållande: att man på veckorna hinner ägna sig åt sina saker: träning och plugg till exempel, och på helgerna så gör man massa kul saker tillsammans.
Veckorna innan studenten blev vi i klassen bästisar, och sen helt plötsligt var det slut.


Hade som sagt denna t-shirten jämt.

Detta är dock efter studenten, på Peace and Love, men det var såhär jag såg ut, och min bästis Denise var med jämt, även om vi hade våra ups n' downs, som man nog har på gymnasiet.

Fotocred till Denise, Linda och Johanna, snodda från facebooken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar